Bemutatkozás

Bemutatkozik az óvodánk

Óvodánk esztétikus, melegséget sugárzó, biztonságos környezetet, szeretetteljes, mindenkit maximálisan elfogadó, családias, bizalmat árasztó légkört biztosít. Elsősorban a szabad játékkal, a mozgás sajátos eszközeivel, a néphagyomány ápolásával, természetóvás gazdag eszközrendszerével készíti fel a gyermekeket az iskolai életre. A gyermekek és a szülők kívánságát és elégedettségét mérlegelve, a gyermekek érdekeit figyelembe véve alakítjuk életünket, melyhez az itt dolgozók hivatásszeretete, a gyermekek, és szülők tisztelete, egymás értékeinek megbecsülése párosul. Arra törekszünk, hogy az elvárások közül a tolerancia, nyitottság, elfogadó, segítő támogató attitűd, a szeretetteljesség, a következetesség valósuljon meg. Segítjük a tehetség kibontakozását, hátrányos helyzetből való felzárkóztatást és a Sajátos Nevelési Igényű gyermekek integrálását, fejlesztését. Kiemelt területünk a néphagyományőrzés, mert: "A hagyomány az ág, amin ülünk. Ami ránk maradt őseinktől, ami fönntart bennünket, amire a jövőt, az újat építeni fogjuk." - Czakó Gábor
Kedves Szülők!

Köszöntjük Önöket és óvodáskorú Gyermeküket!

Az óvodában folyó nevelőmunka közös célja, hogy gyermekek fejlődését, személyiségük kibontakoztatását elősegítse, életkori sajátosságaikat figyelembe vegye, úgy, hogy a cseperedő apróságok életéből ne tűnjön el a gyermekkor felhőtlen boldogsága.
Célunk, mosolyban és élményekben gazdag gyermekkor valamennyi kisgyermek számára.

Az óvoda a gyermek hároméves korától a tankötelezettség kezdetéig nevelő intézmény. A hároméves kortól történő óvodakötelezettség azt jelenti, hogy, A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény értelmében, a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától (adott év szeptember 01-től) óvodai nevelésben köteles részt venni.

A szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról szóló 2012. évi II. törvény 247. § a) pontja értelmében az a szülő vagy törvényes képviselő, aki a szülői felügyelete alatt álló gyermeket kellő időben az óvodába nem íratja be, szabálysértést követ el és pénzbírsággal sújtható.
A 2,5 éves kortól történő óvodába járás lehetőségével akkor lehet élni, ha az óvoda valamennyi óvodaköteles gyermek felvételi kérelmét teljesítette és még van férőhelye, és a gyermek a felvételtől számított fél éven belül betölti a harmadik életévét, valamint a gyermek az óvodaérettséget elérte.

Mit jelent az óvoda érettség?

Az óvoda érettség több tényező együttese, mint
  • a szülőtől való elszakadás képessége,
  • bizonyos önállóság az étkezés, az öltözködés terén,
  • a társakkal, felnőttekkel való kapcsolatteremtés képessége,
  • beszédértés,
Az óvodai felvételnél nem kizáró ok a szobatisztaság, de az óvodában nem tudjuk biztosítani a higiénikus pelenkázáshoz és az egészségügyi előírásoknak megfelelő helyet (pelenkázó, használt pelenka tárolása). Mindezen okok miatt célszerű még az óvodai élet megkezdése előtt szobatisztaságra szokatni a gyermeket.

Mi a teendő, ha a család külföldön él, külföldre költözik?

Amennyiben a gyermek az óvodakötelezettségét külföldön teljesíti, a szülőnek kötelessége arról az óvodai beiratkozás idejének utolsó határnapját követő 15 napon belül írásban értesíteni a gyermek lakóhelye, ill. tartózkodási helye szerinti illetékes jegyzőt, az erre kiadott formanyomtatványon, amelyet az óvodában lehet kérni.



 
Óvodánk 50 éves múltra tekint vissza. Az épületet, az iskola, Faluház és az orvosi rendelő veszi körbe. Az udvar tágas, a közlekedési úttól elzártan helyezkedik el, így biztosított a jó levegő. Az udvar felszereltsége jó, a szabályoknak megfelelő és folyamatosan bővülő. Az udvarhoz tartozik egy tágas, fedett terasz, ami a forró nyári és az esős napokon is lehetőséget ad a levegőzésre.

A csoportszobák tágasak, barátságosak, a gyermekek életkori sajátosságaihoz igazodó, esztétikusan berendezett. 
Felszereltségére jellemző, hogy változatos, sokféle fejlesztő eszközt, játékot biztosít a tevékenységekhez. A jól felszerelt tornaszoba biztosítja a gyermekek számára a mindennapi és preventív mozgásfejlesztést.

 

Nevelőtestületünk felkészült, munkájuk tudatos, gyermekközpontú. Egyéniségükre jellemző a szeretet, a türelem, az elfogadás, a nyitottság az újra. Szemléletüket az értékek a fenntarthatóság tisztelete, megőrzése határozza meg.
A nevelőközösség szakmai elhivatottsága biztosítja, hogy a gyermekek mindennap pozitív érzelmekkel, derűsen, természetesen élje az óvodai együttlétet, mely biztosítja számára az egészséges fejlődés lehetőségét.

Az óvodai mindennapokban a játékra fordítjuk a legtöbb időt, mert a gyermek leginkább a játéktevékenység folyamatában fejleszthető. A sokszínű tevékenységek biztosítják számukra a tapasztalási lehetőségeket. Az élmények során érzelmeket élnek át, megismerkednek egymással, barátokat szereznek, meg tanulnak alkalmazkodni, igazi közösségi emberekké nevelődnek.
Az óvodai Pedagógiai programjának kiemelt feladata az Egészséges életmód alakítása, az Érzelmi nevelés és szocializáció biztosítása, az Anyanyelvi, az értelmi fejlesztés.
Programunk kiemelt területe, amire az óvodában nagy hangsúlyt helyezünk, a Néphagyomány őrzés és a népszokásokhoz kapcsolódó jeles napok megismertetése.
Szervezett programok (a teljesség igénye nélkül, mert változhat az aktuális év munkaterve alapján) a Szüreti mulatság, Márton nap, Advent, Mikulás – Karácsony, Farsang, Húsvét, Majális, Pünkösd. Jeles napok között szerepelnek, az Állatok világnapja, a Víz és Föld napja, Madarak és fák napja, Anyák napja, Óvodai búcsúzó. A programok szervezése során törekszünk arra, hogy több szülőkkel közös program is megrendezésre kerüljön a nevelési év során. Ilyenek a Játszóházak, „Mocorgó” sport nap, a „Hernád tanösvény” bejárása.

Minden nevelési évben kijelölünk egy pedagógiai projektet, amivel abban az évben 3x egy hetes időszakban, hatékonyabban foglalkozunk. Ilyen volt pl. „A mese mindenkié” vagy a „Makk Marci hetek” elnevezésű projektek

A közösségi nevelés érdekében beépül nevelésünkbe a kultúra széles körű megismerése zenei és meseelőadások szervezésével. Ellátogatunk állatkertbe, múzeumba, szervezünk egész napos kirándulást, gyermek koncerteket, bábelőadásokat.
 
Az óvodában tehetséggondozó programok is működnek. Ilyen a „Varázsceruza” – kézműves, „Így tedd rá” – gyermek néptánc, „Boldogság óra” – érzelmi intelligencia fejlesztése, ovi - angol, ovi – foci és kézi foglalkozások.

Ezeken a foglalkozásokon középső csoporttól lehet részt venni a szülő kérésére, jelentkezésre és az óvodapedagógusok javaslatára. A foglalkozások a délelőtti órákban vannak, olyan időpontban amikor, nem zavarják az óvodai napirendet.
A felzárkóztató foglalkozásokat tartunk az óvodában. Ennek keretében, logopédus, fejlesztőpedagógus, gyógypedagógus, gyógytornász és mozgásterapeuta is segíti a gyermekek fejlődését.
Jövőbeli terveink
Tervezzük, hogy a gyermek néptánc foglalkozásokat és a boldogság foglalkozásokat bevezetjük az óvoda mindennapjaiba és kiemelt feladatként bele vesszük a Pedagógiai programba is. Szeretnénk elnyerni a „Zöld óvoda” címet és ennek keretében bevezetni egy 3 napos „Zöld napok” elnevezésű program sorozatot indítani. Az egyik napra szeretnénk a környező óvodákból egy-egy 10 fős csoportot is meghívni, amely keretében megismerhetnék a településünk egy „gyöngyszemét”, a Bőcsön keresztül vezető „Hernád tanösvény”-t.
A Hernád Óvoda valamennyi dolgozója szeretettel vár és fogad minden kisgyermeket.